Historie
  1. 1865



    I 1865 åbnede Francesco Bertolli en lille butik i byen Lucca, i hjertet af det toscanske landskab med dets mange oliventræer. I den lille butik solgte han typiske regionale produkter fra Toscana - såsom olivenolie, vin, ost og oliven i tønder, kasser og sække. Bygningen i gaden S. Donato, hvor butikken blev grundlagt, står der stadig.


  2. 1875



    I 1875 oprettede Francesco banken “Francesco Bertolli Bank and Exchange” på gaden S. Michelle i Lucca. Bankens vigtigste opgave var at finansiere det stigende antal emigranter, som hovedsageligt udvandrede til Amerika. Da emigranterne ikke kunne finde deres sædvanlige middelhavskost i Amerika, bad de Bertolli om at sende kasser med olivenolie. Takket være det uventede marked uden for Italien, blev Bertolli den første eksportør af olivenolie.


  3. 1890



    Omkring 1890 stod Bertolli allerede for en betydelig eksport af varer, som blev solgt i New York, Philadelphia og Chicago. I mellemtiden spredte butikkerne sig stadigt mere mod vest. Med den stigende succes blev der udover Amerika også oprettet eksportmarkeder i Canada og Australien.


  4. 1945



    Efter anden verdenskrigs afslutning i 1945 fortsatte Bertollis succes i Italien og mærket Bertolli fik en betydelig status. Bertolli begyndte at investere i reklame - som dengang var meget sjældent i Italien. Italienerne husker stadig de første Bertolli-reklamer og tv-spots, hvor karaktererne Olivella og Maria Rosa blev introduceret.

    Et andet innovativt og afgørende vendepunkt for Bertolli var indførelsen af glasflasker i 50'erne. Det nye, berømte slogan lød: “Køb hvad du ser“. Før den tid blev dåser af metal og andre materialer brugt.Bertolli begyndte at investere i reklame –somerto.


  5. 1960



    Mellem 1950 og 1960 blev Bertolli den første virksomhed, der satte information om levnedsmidler på etiketten og informerede forbrugerne om de vigtigste sundhedsfordele ved olivenolie. Det var også den første virksomhed, der solgte forskellige typer olivenolie såsom den ekstralyse olivenolie, der blev introduceret som svar på de amerikanske forbrugeres ønske om en mild og let olie.

    I 1999 udvidede Bertolli eksporten af olivenolie fra 23 til mere end 40 lande og Bertolli voksede sig til en markedsleder position i et stort antal lande.


  6. 2017



    Anno 2017 er Bertolli vokset til et internationalt mærke, der omfatter et bredt assortiment af blandt andet pastasauce, pesto, og olivenolie. Takket være denne vækst, gik kærligheden til god mad aldrig tabt. Vi bruger stadig kun de bedste ingredienser til vores produkters rene smag - tilberedt og inspireret af de bedste italienske opskrifter.

    Dermed kan du altid stole på Bertolli, når du i en håndevending vil have en herlig italiensk ret på bordet og dermed få et lille stykke Italien med hjem, lige meget hvor du befinder dig i verden!